sklep rowerowy wroclaw
 
kross rowery marki kross 650B
 
310x80
 
baner310x60  
  • Test ultralekkich obręczy NEXTIE Xiphias Premium
  • 28 Uphill Race Śnieżka 2018 – czyli moja gruba przygoda w Karkonoszach
  • O przedniej amortyzacji słów kilka - część pierwsza
  • Majestatyczna Śnieżka ponownie czeka na tłuste rowery – UR Śnieżka już za moment…
  • TOUDI - ....bo Gumisie tyją tam i siam..."
Test ultralekkich obręczy NEXTIE Xiphias Premium

Test ultralekkich obręczy NEXTIE Xiphias Premium

Z azjatyckimi obręczami Nextie toczyliśmy się już razem w poprzednim sezonie. Ta przygoda była jednak na wąskich rafkach XC. Tym razem do testu wjeżdża naprawdę gruby set, który zbudowaliśmy od zera. Jedziemy.

28 Uphill Race Śnieżka 2018 – czyli moja gruba przygoda w Karkonoszach

28 Uphill Race Śnieżka 2018 – czyli moja gruba przygoda w Karkonoszach

Od czego się wszystko zaczęło, jak przebiegało i co wydarzyło się na Śnieżce - to wszystko poniżej w osobistej relacji tegorocznego zwycięzcy w kategorii fatbike - Przemka Perki!

O przedniej amortyzacji słów kilka - część pierwsza

O przedniej amortyzacji słów kilka - część pierwsza

"W poradniku młodego zielarza napisanym dla szczęścia ludzkości pewien przepis się stale powtarza, bo zawiera on sekret młodości: skakać, tłumić, kompresować, sprężać, odbić i amortyzować..."

Majestatyczna Śnieżka ponownie czeka na tłuste rowery – UR Śnieżka już za moment…

Majestatyczna Śnieżka ponownie czeka na tłuste rowery – UR Śnieżka już za moment…

Ona była i jest wyzwaniem dla wielu rowerzystów. Śnieżka, bo o niej mowa - królowa Karkonoszy już niebawem 17 czerwca powita kolejnych śmiałków na swym na szczycie. Wśród nich od trzech lat są rowery słusznej tłustej maści, ...czyli fatbajki.
Po raz kolejny, co staje się tradycją, podczas wyścigu Uphill Race Śnieżka 2018 tłuścioszki będą miały swoją osobną klasyfikację. Będzie to klasyfikacja Open z niespodziankami dla zwycięzców...

TOUDI - ....bo Gumisie tyją tam i siam...

TOUDI - ....bo Gumisie tyją tam i siam..."

Starsza "młodzież" na bank pamięta, jak w niedzielę po wieczorynce każdy chciał wypić gumisiowy sok i chciał być super-gumisiem. Ale jakoś mało kto chciał być małym ogrem Toudim, który mimo swoich wielu zalet nie był nigdy traktowany poważnie. Tymczasem....

Previous
Next

Elektryzujący tłuścioch - Rossignol 7G Fat-Bike

Rossi 3

Kolejna topowa narciarska firma wchodzi do "tłustej branży". Ale w przeciwieństwie do konkurencji, "Rosołek" postawił na elektryka i to z napędem na 2 koła! Już na wstępie przeczytamy, że jego przeznaczenie to śliskie i miękkie nawierzchnie, jak śnieg, błoto i piasek. Rossignol to absolutna czołówka światowa w narciarskim świecie, ale czy to pomoże zdobyć serca rowerzystów? A może wcale nie o nich tu tylko chodzi? 

Rossignol to ceniona marka, więc na pewno jej tłuścioch nie będzie tandetą. Świadczy o tym choćby cena, wynosząca 3,799 Euro! Co zatem otrzymujemy? Na pewno najładniejszego elektryka, jakiego widziałem. Baterie pięknie wkomponowano w ramę i do tego stopnia zakamuflowano, że można by się nie zorientować o jej obecności. Jeśli już, to piasty w kołach zdradzają obecność silniczków. Tak! Silniczków, liczba mnoga! Mamy tu napęd na oba koła, co jak najbardziej ma sens w trudnym terenie. Łączna ich moc to 600W, z czego 250 przypada na przód, a 350 na tył. Do tego mamy 4 tryby działania, którymi sterujemy z kierownicy. Wybieramy między: tryb 2WD, napęd na przednie koło, napęd na tylne koło i tryb ECO. Jak widać, zupełnie inaczej rozwiązano tu kwestię wspomagania niż u innych producentów. Zamiast jednego silniczka napędzającego korbę, mamy dwa w piastach. Wspomnę jeszcze o ciekłokrystalicznym wyświetlaczu na kierownicy, który podaje nam pełną informację i pomaga w zarządzaniu energią.

Rossi 100

Wspomaganie działa nawet do 85 km, w zależności od wybranego trybu. Pojemność baterii to 460 Wh, które można naładować do 80% w półtorej godziny. Zadbano oczywiście o dobrej jakości komponenty. Napęd stanowi mariaż grup XT i Deore, w kombinacji 2x10 mocno rozpoznawalnego japońskiego producenta. Niestety brak informacji o przełożeniach. Co jeszcze wiemy o Facie Rossiego? Wyposażono go w łapcie Kenda 26x4, oraz hamulce hydrauliczne tarczowe, przód 180 mm, tył 160 mm. Ramę wykonano z Aluminium, podobnie jak resztę elementów roweru.

Rossi 2

Jak to się stało, że Francuzi wzięli się za rowery i do tego ze wspomaganiem elektrycznym? Rossignol nie posiada żadnego doświadczenia w branży jednośladów, a tym bardziej tłuściochów, ale w 2016 roku wykupił rowerową markę Felt. Dzięki temu powstały 3 elektryczne rowery, w tym jeden na tłustym kole. W tym roku, trio francuskiego producenta debiutuję, ale firma zamierza przede wszystkim zbadać rynek. Tak przynajmniej twierdzą jej przedstawiciele.

Rossi 1

Czy taki tłuścioch ma szansę na sukces? Cena niska nie jest, ale za to sprzęt wyjątkowy. Choćby ze względu na niespotykany napęd. Do tego zdecydowanie piękniejszy od wszystkich znanych mi "elektryków". Niewątpliwie warto by było go przetestować, najlepiej w Alpach! O tak, to byłoby coś! Tylko czy ten intrygujący bike, o nieco rubensowskich kształtach, w ogóle trafi na nasz rynek? Czy będą na niego chętni? Obawiam się, że co najwyżej jednostki, jeśli w ogóle przedstawiciel Rossignola zdecyduje się wprowadzić swojego Fata do oferty w Polsce. 

Rossi 4

 

                                                        Maciej Paterak