sklep rowerowy wroclaw
 
kross rowery marki kross 650B
 
310x80
 
baner310x60  
  • 5 cali w modzie - Terrene Johnny 5
  • Wisła 1200 na tłusto cz.2
  • Wisła 1200 na tłusto cz.1
  • Test ultralekkich obręczy NEXTIE Xiphias Premium
  • O przedniej amortyzacji słów kilka - część pierwsza
5 cali w modzie - Terrene Johnny 5

5 cali w modzie - Terrene Johnny 5

5 cali z pewnością nie wywoła ekstazy wśród Pań. Za to miłośnicy tłustych maszyn oblewają się rumieńcem, wręcz pocą się w miejscach intymnych na samą myśl, że mogliby dosiąść takiego tłustego papucia. Ucieleśnieniem takiego fetyszu zajął się Terrene Tires.

Wisła 1200 na tłusto cz.2

Wisła 1200 na tłusto cz.2

Warszawa była miejscem przełomowym. Nie tylko dlatego, że to już ponad połowa drogi i jakby łatwiej to przetrawić w głowie, ale też trasa nieco zmieniła swój charakter. Dawało się odczuć, że ukończenie imprezy jest jak najbardziej realne, jedynie nurtowało mnie jedno pytanie: czy zdążę na pociąg w Gdańsku?

Wisła 1200 na tłusto cz.1

Wisła 1200 na tłusto cz.1

Wisła. Najdłuższa rzeka w Polsce i ostatnia dzika i nieuregulowana w Europie. Kiedyś chciałem ją całą przepłynąć pontonem, ale jakoś zawsze brakowało czasu. Kiedy przeczytałem o Maratonie Rowerowym Wisła 1200, wiedziałem, że to będzie idealna okazja do realizacji marzeń sprzed lat. Co prawda drogą lądową i na rowerze, ale może tak będzie ciekawiej? 

Test ultralekkich obręczy NEXTIE Xiphias Premium

Test ultralekkich obręczy NEXTIE Xiphias Premium

Z azjatyckimi obręczami Nextie toczyliśmy się już razem w poprzednim sezonie. Ta przygoda była jednak na wąskich rafkach XC. Tym razem do testu wjeżdża naprawdę gruby set, który zbudowaliśmy od zera. Jedziemy.

O przedniej amortyzacji słów kilka - część pierwsza

O przedniej amortyzacji słów kilka - część pierwsza

"W poradniku młodego zielarza napisanym dla szczęścia ludzkości pewien przepis się stale powtarza, bo zawiera on sekret młodości: skakać, tłumić, kompresować, sprężać, odbić i amortyzować..."

Previous
Next

Kapeć spod znaku 3XL

vee tire 1 horz

Zetknęliście się może z wyjątkowo tłustą oponą Vee Tire Snow Shol 2XL o rozmiarze 5,05 cala? Jeżeli tak, to zapewne zastanawiacie się czy wepchniecie tego mastodonta do swojego roweru. Jeśli nie, to już kiełkują myśli typu: "co to za potwór" i "ja chcę to mieć!". Szerokość 5,05 cala robi wrażenie, ale to nie "Miś na miarę naszych  (Vee Tire) możliwości" i jeszcze producent z Tajlandii nie powiedział ostatniego słowa!

 Już nieco ponad 5-calową oponę trudno upchnąć w obecnie dostępnych Fatach, czy jest więc sens tworzyć coś większego? Najwidoczniej tak, skoro "Jaskółki śpiewają", że Vee Tire szykuje jeszcze bardziej spektakularnego kapcia - Snow Shoe 3XL! Pod tym intrygującym kodem kryje się znacznie szersza opona o wymiarze 5,6 cala! Dodam tylko jako ciekawostkę, że kapeć 5,05 ma aż o 50% więcej pojemności powietrza niż typowa guma 4,8 cala! To ile czasu spędzimy przy pompowaniu kolejnej nowości producenta z Dalekiego Wschodu? Zakładam, że mini pompka odpada, bo w zimie dni są krótkie... ;)

vee t2

Pytanie brzmi: czy istnieje jakiś rower co pomieści tak szerokiego papucia? Chyba musi, skoro coś takiego jest w planach. Póki co, mam nadzieję przetestować wersję 2XL, bo według relacji użytkowników, na śniegu spisuje się nieporównywalnie lepiej niż wszystko inne. Pewnie też nie będzie większego problemu upchnąć ją w standardowym tłuściochu, choć Bluto może tego niezaakceptować. Do tego warto wspomnieć, że laczki są przystosowane do "zamleczenia", co przy wadze bliskie 2 kg nie jest bez znaczenia.

vee t

 Pozostaje tylko czekać na śnieg i okuć tłuściocha w baaardzo grube buty. Pani Zimo! Heloł! Czekamy!

Maciej Paterak