sklep rowerowy wroclaw
 
kross rowery marki kross 650B
 
310x80
 
baner310x60  
  • 5 cali w modzie - Terrene Johnny 5
  • Wisła 1200 na tłusto cz.2
  • Wisła 1200 na tłusto cz.1
  • Test ultralekkich obręczy NEXTIE Xiphias Premium
  • O przedniej amortyzacji słów kilka - część pierwsza
5 cali w modzie - Terrene Johnny 5

5 cali w modzie - Terrene Johnny 5

5 cali z pewnością nie wywoła ekstazy wśród Pań. Za to miłośnicy tłustych maszyn oblewają się rumieńcem, wręcz pocą się w miejscach intymnych na samą myśl, że mogliby dosiąść takiego tłustego papucia. Ucieleśnieniem takiego fetyszu zajął się Terrene Tires.

Wisła 1200 na tłusto cz.2

Wisła 1200 na tłusto cz.2

Warszawa była miejscem przełomowym. Nie tylko dlatego, że to już ponad połowa drogi i jakby łatwiej to przetrawić w głowie, ale też trasa nieco zmieniła swój charakter. Dawało się odczuć, że ukończenie imprezy jest jak najbardziej realne, jedynie nurtowało mnie jedno pytanie: czy zdążę na pociąg w Gdańsku?

Wisła 1200 na tłusto cz.1

Wisła 1200 na tłusto cz.1

Wisła. Najdłuższa rzeka w Polsce i ostatnia dzika i nieuregulowana w Europie. Kiedyś chciałem ją całą przepłynąć pontonem, ale jakoś zawsze brakowało czasu. Kiedy przeczytałem o Maratonie Rowerowym Wisła 1200, wiedziałem, że to będzie idealna okazja do realizacji marzeń sprzed lat. Co prawda drogą lądową i na rowerze, ale może tak będzie ciekawiej? 

Test ultralekkich obręczy NEXTIE Xiphias Premium

Test ultralekkich obręczy NEXTIE Xiphias Premium

Z azjatyckimi obręczami Nextie toczyliśmy się już razem w poprzednim sezonie. Ta przygoda była jednak na wąskich rafkach XC. Tym razem do testu wjeżdża naprawdę gruby set, który zbudowaliśmy od zera. Jedziemy.

O przedniej amortyzacji słów kilka - część pierwsza

O przedniej amortyzacji słów kilka - część pierwsza

"W poradniku młodego zielarza napisanym dla szczęścia ludzkości pewien przepis się stale powtarza, bo zawiera on sekret młodości: skakać, tłumić, kompresować, sprężać, odbić i amortyzować..."

Previous
Next

Tymczasem za wielką sadzawką: gumowa para jak z samowara

Vanhelga Dillinger 275Sezon letni ma się prawie ku końcowi. Było pięknie, słonecznie i ciepło, ale kurna zima idzie. Za moment drogowcy obudzą się z letniego letargu z ręką w nocniku. A nam nie wypada, zwłaszcza gdy w powietrzu czuć zapach świeżo palonej gumy.

Ten wysublimowany bukiet doleciał aż zza wielkiej sadzawki, gdzie fatbajki mają się całkiem nieźle, a już z pewnością lepiej niż w Europie. Ja tych ludziów nie rozumiem. Najpierw och ach i ech...a później..."no to se kurfa polatałam". Ale OK...my się nie załamujemy, zwłaszcza jak dochodzą nas wieści o kolejnych tłuściochach toczących się na kołach 27.5. Najlepszym przykładem jest najnowsza, tęczowa Salsa Beargrease. W każdym razie papuciów do takich toczydełek nadal jest jak lekarstwo, aleeee....ten trend się jednak zmienia na korzyść nowego standardu.

Otóż z pomocą przyszła kultowa marka 45NRTH, producent nie mniej kultowych gumiaków na zimę oraz właśnie tłustych opon. W kolekcji 2019 pojawią się powiększone wersje znanych modeli: VANHELGA oraz DILLINGER. Obie na razie wyłącznie w rozmiarze 4.0"

Vanhelga 2

Dillinger 2

Vanhelga przeznaczona jest dla agresywniej śmigających tłuściochów, podczas gdy Dillinger jest typowo śnieżną oponą - między innymi dzięki opcji wkręcania kolców. 45NRTH wypuści na rynek wersję ekonomiczną o gęstości oplotu 60TPI oraz "na bogato" - 120TPI. Wszystkie modele będą gotowe na zamleczenie. Co ciekawe, skromniejszy Dillinger będzie także miał skromniejsze kolce - ze spieków węglika. Droższy brat otrzyma za to amelinowo spiekane ćwieki z tzw "meniskiem wklęsłym" dla lepszego chwytu - pisałem o tych kolcach kiedyś dawno na tej stronie - poszukajcie sobie ;).

Generalnie, warto pamiętać, że ogumienie 45NRTH cechuje się dosyć dużą objętością. Tu nie ma zawyżania rozmiarówki - warto rzucić okiem, bo to jedni z bardzo niewielu, którzy podają tak dokladne wymiary No i ten tego...trzeba mieć tłuściocha, który pomieści koła 27.5", ale to już taki tam detal ;)

Gdzie kupić i za ile? No cóż, wyłącznie poprzez Internety, ponieważ w Polsce dystrybutora brak i raczej nie ma co liczyć. Najbliżej są Niemcy, którzy łykają wszelkie nowości jak młody pelikan. Wersje "non-kolec-bolec" są dostępne od ręki, już teraz. Z kolcami kupić dopiero w piździerniku. Ceny to już osobny temat:

  • Vanhelga 60TPI - 90USD
  • Vanhelga 120TPI - 115USD
  • Dillinger 4 (non-studded; 120TPI)  - 120USD
  • Dillinger 4 (studded; 60TPI) - 160USD
  • Dillinger 4 (studded; 120TPI) - 210USD

Trzeba zacząć się odchudzać i oszczędzać "zielony tłuszcz" na zimę.

Michał Śmieszek

info&foto: 45NRTH.com