Dwie Bestie 45NRTH - Flowbeist i Dunderbeist

45nrth-dunderbeist-flowbeist-intro

Zima w naszym kraju raju ma się ku końcowi, przynajmniej w środkowej części Polandii. Śniegu tyle co kot napłakał, ale za to pada deszcz, a w lasach jest błocko. Niedługo będzie go więcej, a wtedy....

 

...warto wyposażyć własnego tłuściocha w komplet agresywnych papuci zdolnych pokonać grzęzawisko. Takich na rynku jest jednak jeszcze mniej niż śniegu na Mazowszu. Tym bardziej cieszy gorący nius o wprowadzeniu przez firmę 45NRTH do sprzedaży dwóch nowych opon przeznaczonych do agresywnej jazdy.

To FLOWBEIST i DUNDERBEIST - dwaj bracia o nominalnej szerokości 4.6", z kierunkowym bieżnikiem, zaprojektowani do pracy w tłustym tandemie.

FLOWBEIST

Flowbeist 3

Flowbeist najlepiej sprawdzi się jako opona prowadząca, na przodzie. Mimo sporej wielkości i relatywnie duzej wysokości lameli, jest kompatybilna z większością ram i widelców obecnych na rynku.

Flowbeist 4

Przednie krawędzie centralnie umieszczonych klocków są ścięte w celu zmniejszenia oporów toczenia, podczas gdy prostopadle skierowane tylne odpowiadają za efektywne hamowanie. Wysokie na 8.3mm boczne wypustki leżące na skraju opony są dodatkowo drążone i zdaniem producenta gwarantują niesamowitą przyczepność w zakręcie.

45NRTH Beist

 

DUNDERBEIST

Dunderbeist 2

Drugi z braci, Dunderbeist, zaprojektowany jest specjalnie jako opona napędowa. Romboidalne klocki są luźniej rozrzucone i bardziej prostopadle do kierunku jazdy, niż te w modelu Flowbeist, co ma zapewnić optymalną trakcję i opory toczenia. Środkowe lamele posiadają wgłębienia w celu zwiększenia ilości krawędzi odpowiedzialnych za przyczepność. Poprzecznie nacięte lamele na obu bokach poprawiają hamowanie i przyspieszanie. Skrajne klocki występują w dwóch odmianach. Niższe, 7.4mmm wspomagają stabilność jednośladu w zakręcie. Te wyższe, 7.8mm i mocniej drążone zapewniają właściwe prowadzenie podczas "ekstremalnych" przechyłów.

 Dunderbeist 4

Obaj gumowi bracia zostali wykonani w opatentowanej przez 45NRTH technologii Tubeless. Specyficzna stopka opony pozwala na bezpieczne stosowanie naprawdę niskich ciśnień, dzięki czemu obie opony są ponoć bezkonkurencyjne w swoim segmencie. Gęstość osnowy to 120TPI Ulitralight. Flowbeist i Dunderbeist kompatybilne są z obręczami o szerokości od 65 do 102mm. Waga obu bestii? Who the fuck cares... :)

Cena za sztukę w zachodnich sklepach nie powinna być większa niż 145 USD. Sprzedaż nowych model rozpocznie się w kwietniu, ale pełna dostępność przewidziana jest dopiero we wrześniu 2015.

Michał Śmieszek

info & photo: http://45nrth.com/