Lynskey Fatskey fatbike w tytanie

lynskey fat bike rower

Mimo dużego zainteresowania tematyką wielkokołową firma Lynskey długo kazała nam czekać na swojego pierwszego fatbika. Ta znana amerykańska manufaktura tłumaczy tę zwłokę koniecznością przygotowania specjalnie dla tej konstrukcji nowych super lekkich kół oraz widelca zdolnego pomieścić 4.5" oponę.

Jak wszystkie ramy pochodzące z tej kultowej manufaktury także i ta została ręcznie wykonana ze szlachetnego tytanu. Przy budowie roweru Fatskey Fatbike wykorzystano wysokogatunkowy stop tytanu Helix'd 3/2.5. Główka ramy wykonana jest w standardzie "Tapered", tylne widełki posiadają prześwit zdolny pomieścić oponę o szerokości co najmniej 4 cali, haki tylnego koła są przesuwane i przystosowane pod standardową szpilkę QR a środek suportu BB ma szerokość 100mm. Co wyróżnia ten hi-endowy produkt na tle coraz liczniejszej, tytanowej konkurencji? Na pewno jakość wykonania i dbałość o najmniejsze nawet detale. Na każdym kroku widzimy tego namacalne dowody w postaci wygładzonych spawów czy finezyjnego wykończenia systemu regulacji długości ogona. Główka ramy posiada ozdobny emblemat z logiem firmy, który przepięknie kontrastuje z surowym wyglądem tytanowych rurek. Na szczególną uwagę zasługują skręcone rury przedniego trójkąta, w których profile idealnie wkomponowano nazwę modelu.

fatskey rama fatbike

 

fatskey rama lynskey

 

Geometrycznie Fatskey Fatbike przedstawia się następująco:

StratusXSSMLXL
Recommended Height 5’2″-5’5″ 5’4″-5’7″ 5’6″-5’10″ 5’9″-6’0″ 5’11″-6’2″
Seat Tube Length 15" 15" 17" 19" 21"
Top Tube Length Effective 22 1/4" 22 13/16" 23 13/16" 24 5/8" 25 3/16"
Head Tube Angle 69.5° 69.5° 70° 70° 70°
Seat Tube Angle 73.5° 73.5° 73° 73° 73°
Bottom Bracket Drop 2.48" 2.48" 2.48" 2.48" 2.48"
Chain Stay Length 455mm 455mm 455mm 455mm 455mm
Head Tube Length 4.331" 4.724" 5.512" 6.299" 6.693"
Stand Over Height 27.875" 28" 29.75" 31.5" 33"
Wheelbase 42 3/4" 43 3/8" 44" 44 13/16" 45 3/8"
 

Lynskey Fatskey

fatskey fatbike rower

Oczywiście ten Rolls-Royce wśród wielkokołowych krążowników zasługuje na odpowiednią oprawę.  Lynskey wyposażył swój rower w lekki sztywny sztuciec UDG lightweight Alloy oraz koła własnej konstrukcji UDG Super Light Fatty, które obuto w gumy Surly Big Fat Larry 4.5" przód i Nate 4.0" tył. FATskey napędzany jest przez dwublatowy mechanizm korbowy Sram X9 36-22 a za zmianę przełożeń odpowiadają przerzutki tej samej grupy osprzętu SRAM X9. Hamowanie powierzono hydraulicznym zaciskom Sram Guide R współpracującym z tarczami o średnicy 160mm przód i tył. Kokpit, sztyca i siodełko sygnowane są logiem firmy FSA. Tak skomponowany rower waży wdg. zapewnień producenta 14kg w rozmiarze L. Za ręczną robotę tej kultowej manufaktury przyjdzie nam wysupłać 6,799 $. Możemy również nabyć sama ramę, w takim przypadku nasz budżet zubożeje  o jedyne 3,395 $.

fatskey kolo fatbike

 

lynskey naped fatbike

Rama Lynskey Fatskey

rama Fatskey

 

 Tadeusz Pietrzak

 

Tagi 2015 FATSKEY Fatbike Rama  Lynskey FATSKEY Fatbike fat-bike rower z tytanu tytanowa rama fatbike